Zespół Szkół im. Józefa Twaroga w Księżomierzy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.zsksiezomierz.goscieradow.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
W przypadku gdyby załatwienie sprawy było uniemożliwione barierami architektonicznymi budynku (np. dotarcie do: sekretariatu, gabinetu dyrektora itp.) istnieje możliwość załatwienia sprawy przy pomocy nowoczesnych technologii komunikacyjnych w postaci streamingu on-line na platformie MS Teams.
Gdyby wynikła taka konieczność, istnieje możliwość zmian organizacyjnych w funkcjonowaniu podmiotu i zorganizowanie spotkania z interesantem w miejscu w którym zapewniona była dostępność dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Celem zwiększenia dostępności stopniowo dokonuje się konwersję plików PDF do wersji odczytywalnej maszynowo. Wprowadzono natomiast następujące rozwiązania organizacyjne w podmiocie - w przypadku gdyby odczytanie tekstu maszynowego było niemożliwe i gdyby osoba niewidoma lub słabowidząca zwróciła się z prośbą o odczytanie tekstu (np. telefonicznie lub za pomocą innych środków porozumiewania się na odległość) - tekst byłby odczytany przez wyznaczonego pracownika szkoły.
Aktualnie w dalszym ciągu pracujemy nad konwersją starych plików PDF do wersji dostępnych do odczytu maszynowego (pozostała takich plików naprawdę bardzo nieznaczna liczba). Na bieżąco wypracowywane są procedury wewnętrzne dotyczące działań organizacyjnych zwiaznych z dostepnością (dokumentacja, procedury, szkolenia dla pracowników itp.)
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Krzysztof Wronka
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Krzysztof Wronka dyrektor@zsksiezomierz.pl można się także dzwoniąc na numer telefonu 15 838 13-50. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzeczniak Praw Obywatelskich.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Budynek szkoły i budynek przedszkola są częściowo dostowowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Budynek szkoły: Do budynku szkoły prowadza dwa wejścia: jedno główne i drugie ewakuacyjne. W wejściu główny trzeba pokonać 4 stopnie schodów na zewnątrz i 2 stopnie schodów wewnątrz budynku. Na poziomie podstawowym zapewniony jest jednak standard dostępności dojścia do budynku poprzez wejście ewakuacyjne – stale otwarte w czasie pracy szkoły (podjazd i dojście jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich) Na parkingu szkolnym są wyznaczone 1 miejsce do parkowania dla osób niepełnosprawnych i 1 miejsce parkingowe bezpośrednio przy podjeździe dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Występują to jednak utrudnienia w postaci progów w drzwiach. Na poziomie podstawowym zapewniony jest standard dostępności szatani szkolnej (cześć szafek umieszczona na korytarzu dojścia do budynku). Brak natomiast numeracji szafek pismem wypukłym dla niewidomych. Na poziomie podstawowym ogólnie zapewniony jest standard dostępności komunikacji poziomej. Należy jednak: poprawić kontrast pomiędzy ścianami, a posadzkami na korytarzach szkolnych. Należy poprawić oświetlenie korytarzy światłem sztucznym. Na poziomie podstawowym ogólnie zapewniony jest standard dostępności do sal lekcyjnych (parter) należy jednak dostosować progi drzwi i wysokości włączników. Brak dostępności do WC dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. W szkole nie uczą się dzieci i nie ma rodziców dzieci poruszających się na wózkach inwalidzkich. W przypadku gdyby załatwienie sprawy było uniemożliwione barierami architektonicznymi budynku (np. dotarcie do: sekretariatu, gabinetu dyrektora itp.) istnieje możliwość załatwienia sprawy przy pomocy nowoczesnych technologii komunikacyjnych w postaci streamingu on-line na platformie MS Teams. Gdyby wynikła taka konieczność, istnieje możliwość zmian organizacyjnych w funkcjonowaniu podmiotu i zorganizowanie spotkania z interesantem w miejscu w którym zapewniona była dostępność dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Budynek przedszkola: Do budynku przedszkola prowadzą dwa wejścia: jedno główne i drugie ewakuacyjne. W wejściu główny trzeba pokonać 7 stopni schodów na zewnątrz budynku. Na poziomie podstawowym zapewniony jest jednak standard dostępności dojścia do budynku poprzez wejście ewakuacyjne – stale otwarte w czasie pracy przedszkola (podjazdy i dojścia są dostępne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich). Naprzeciwko wejścia ewakuacyjnego znajduje się oznaczone miejsce parkingowe dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wejście ewakuacyjne nie posiada schodów i jest częściowo dostępne dla osób poruszających się wózkach inwalidzkich, jednak światło niektórych drzwi jest mniejsze niż 90 cm. Występują to jednak utrudnienia w postaci progów w drzwiach. Na poziomie podstawowym zapewniony jest standard dostępności szatani szkolnej (dotarcie do szatni przez salę lekcyjną od strony wejścia ewakuacyjnego). Brak natomiast numeracji szafek pismem wypukłym dla niewidomych. Na poziomie podstawowym ogólnie zapewniony jest standard dostępności komunikacji poziomej – wszystkie pomieszczenia (sale lekcyjne, szatnia i toalety) znajdują się na jednym poziomie (budynek jednokondygnacyjny). Należy jednak: poprawić kontrast pomiędzy ścianami, a posadzkami na korytarzach szkolnych. Należy poprawić oświetlenie korytarzy światłem sztucznym. Wszystkie drzwi wewnętrze spełniają standardy dostępności w odniesieniu do szerokości. Na poziomie podstawowym ogólnie zapewniony jest standard dostępności do sal lekcyjnych należy jednak dostosować progi drzwi i wysokości włączników. Brak dostępności do WC dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. W przypadku gdyby załatwienie sprawy było uniemożliwione barierami architektonicznymi budynku (np. dotarcie do: nauczyciela itp.) istnieje możliwość załatwienia sprawy przy pomocy nowoczesnych technologii komunikacyjnych w postaci streamingu on-line na platformie MS Teams. Gdyby wynikła taka konieczność, istnieje możliwość zmian organizacyjnych w funkcjonowaniu podmiotu i zorganizowanie spotkania z interesantem w miejscu w którym zapewniona była dostępność dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Budynek szkoły: W budynku są 3 kondygnacje korytarzy: parter, I piętro i II piętro. Pomiędzy korytarzami są schody. Budynek przedszkola: korytarz od strony wejścia ewakuacyjnego ze względu na szerokość nie jest w pełni dostosowany. Ze wzgledu na to że budynek jest jednokondygnacyjny istnieje dostęp do wszystkich pomieszeń budynku (sale lekcyjne, szatnia). Komunikację utrudniają progi drzwiowe.
Budynek szkoły: Schody są bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych. Brak obustronnych poręczy. W sumie w budynku są 4 ciągi schodów z 3 spocznikami (wliczając to korytarz na I piętrze). Budynek przedszkola. W budynku nie ma schodów wewnętrznych (budynek parterowy).
Budynek szkoły: W budynku nie ma wind. Budynek przedszkola: W budynku nie ma wind (budynek parterowy).
Budynek szkoły: Szkoła nie dysponuje pochylniami. Budynek przedszkola: Przedszkole nie dysponuje pochylniami (budynek parterowy).
Budynek szkoły: Szkoła nie dysponuje platformami. Budynek przedszkola: Przedszkole nie dysponuje platformami (budynek parterowy).
Budynek szkoły: Oznakowane miejsce parkingowe dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się znajduje się na parkingu tuż przy wejściu głównym do szkoły. Na przeciwko wejścia z pochylnią dla wózków inwalidzkich znajduje się drugie miejsce parkingowe (jeszcze nie oznakowane) z którego bezpośrednio można dostać się wózkiem inwalidzkim do pochylni. Budynek przedszkola: Oznakowane miejsce parkingowe dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się zostało utworzone na parkingu przedszkola - na przeciw wejścia ewakuacyjnego.
Budynek szkoły: Toalety nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Budynek przedszkola: Toalety nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Budynek szkoły: Do budynku za zgodą dyrektora ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym. Budynek przedszkola: Do budynku za zgodą dyrektora ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.
Budynek szkoły: Szkoła nie dysponuje informacjami głosowymi. Budynek przedszkola: Przedszkole nie dysponuje informacjami głosowymi.
Budynek szkoły: Szkoła nie dysponuje pętlami indukcyjnymi. Budynek przedszkola: Przedszkole nie dysponuje pętlami indukcyjnymi.
Budynek szkoły: Brak dostępności tłumacza języka migowego. Budynek przedszkola: Brak dostępności tłumacza języka migowego.
Budynek szkoły: Szkoła nie dysponuje tyflomapami. Budynek przedszkola: Przedszkole nie dysponuje tyflomapami.
Budynek szkoły: Szkoła nie dysponuje informacjami w języku brajla. Budynek przedszkola: Przedszkole nie dysponuje informacjami w języku brajla.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół im. Józefa Twaroga w Księżomierzy